Trgovina in servis z vami že od 1989

Blog

KATEGORIJE

SPREMLJAJ NAS

Katero kolo izbrati

KATERO KOLO NAJBOLJ USTREZA VAŠEMU ŽIVLJENSKEMU SLOGU

Mojca se je pri svojih 42 letih odločila, da bo ponovno pričela kolesariti. Na kolesu praktično ni bila že od konca srednje šole. Rada je na svežem zraku in v naravi. Dvakrat na teden se peš odpravi na bližnji hrib, pozimi rada smuča. Njeni prijatelji večinoma kolesarijo. Nekateri imajo cestna kolesa, drugi treking, tretji gorska. Mojca zaradi tega dobiva različne nasvete kaj kupiti in ne ve več kaj naj kupi. Zdaj pa so tu še električna kolesa, ki končno izbiro podvojijo. Kaj naj torej naredi? Na kaj naj bo Mojca pozorna? Ste tudi vi v podobni situaciji?

Ste tudi vi v podobni situaciji? Bi radi bi kupili kolo, a ne veste katero bi bilo najbolj primerno za vas. Naj vam pomagamo. Poglejmo katera kolesa so na voljo in kakšne so njihove značilnosti:

ELEKTRIČNO ALI OBIČAJNO KOLO
 
Kolo z dodatnim električnim pogonom
+ manj napora pri premagovanju razdalj na kolesarskih turah
+ premagovanje dolgih razdalj in vzponov, ki prej niso bili dosegljivi
+ manjša obremenitev sklepov in srca
+ vsakodnevno kolesarjenje brez strahu pred bolečinami v mišicah
+ trajnostno prevozno sredstvo/nadomestek za avtomobil
- višja cena
- polnjenje baterije
- višji stroški vzdrževanja zaradi večjega števila prevoženih kilometrov
 
Kolo na mišični pogon
+ izboljšanje telesne pripravljenosti
+ kolo je vedno pripravljeno na uporabo
+ nižja cena
+ nižji stroški vzdrževanja
- za daljše razdalje in vzpone je potrebna boljša telesna pripravljenost
- daljša regeneracija po naporni vožnji
- zaradi potenja je manj primerno za daljšo pot v službo/šolo
- večja obremenitev sklepov in srca
 
CESTNO, GRAVEL, FITNES, TREKING, MESTNO ali GORSKO KOLO

Cestna kolesa
Namenjena so kolesarkam/kolesarjem, ki radi vozijo asfaltirane ceste. Poznamo dve vrsti cestnih koles: rekreativna in tekmovalna. Rekreativna kolesa kolesarju omogočajo bolj pokončno držo in s tem nekoliko več udobja (endurance geometrija). Tekmovalna cestna kolesa so (kot ime samo pove) namenjena bolj zahtevnim cestnim kolesarjem. Omogočajo bolj aerodinamično držo, običajno so precej lažja in bolj aerodinamična (race geometrija). Ta razdelitev velja tako za klasična cestna kolesa, kot za električna cestna kolesa.

Gravel kolesa
Namenjena so kolesarkam/kolesarjem, ki bolj kot asfalt obožujejo svobodo makadamskih gozdnih in gorskih cest, a želijo zadržati hitrost in agilnost cestnih koles. Ta kolesa so tudi bolj primerna za svetovne popotnike, saj so bolj vzdržljiva, imajo več pritrdilnih mest za torbe, omogočajo namestitev prtljažnikov (zadaj, spredaj), blatnikov, luči in podobno. Tudi geometrija je bolj udobna v primerjavi s cestnimi, hkrati pa zaradi nižjega težišča omogoča bolj varno vožnjo po brezpotjih (podobno kot gorska kolesa). V večini primerov imajo gravel kolesa tudi povsem drugačna prestavna razmerja kot cestna. Shimano je prav posebej za gravel kolesa razvil skupino GRX, ki omogoča veliko potovalno hitrost po ravnini, a hkrati lažje prenose v klancih. Zgoraj opisane karakteristike veljajo tako za klasična gravel kolesa kot za električna gravel kolesa.

Fitnes/hibridna kolesa
Namenjena so tistim kolesarkam/kolesarjem, ki potrebujejo hitro cestno kolo z ravnim krmilom. Sama vožnja je zaradi tega nekoliko udobnejša, stabilnejša in mogoče tudi bolj primerna za vožnjo po mestu. Fitnes kolo je z nekaterimi dodatki (prtljažnik, blatniki, luči) lahko idealno kolo za vožnjo v službo. Kolesa so lahko karbonska ali aluminijasta. Prestavna razmerja so običajno enaka  kot na cestnih kolesih, v nekaterih primerih pa so na hibridnih kolesi nameščene tudi gorsko kolesarske skupine z enim zobnikom spredaj in 10 oz. 12 zobniki zadaj. Ponudbo najdete tukaj.


Treking kolesa
Namenjena so kolesarkam/kolesarjem, ki si želijo vsestransko uporabno in udobno športno kolo. Z njim se lahko vozite po asfaltu, makadamu ali pa kakšni gozdni vlaki. Položaj kolesarja je zelo pokončen in sproščen. Z dodatno opremo (prtljažnik, blatniki, luči) lahko postane idealno kolo za popotnike ali pa ljudi, ki se s kolesom pogosto vozijo v službo. Enake karakteristike veljajo za klasična treking kolesa in tudi za električna treking kolesa.



Mestna kolesa

Namenjena so tistim, ki si v prvi vrsti želijo prevozno sredstvo za različne opravke po mestu in širše. Mestna kolesa so popolnoma opremljena – imajo blatnike, prtljažnik (velikokrat spredaj in zadaj), luči, oporo (tačko), zvonček. Vožnja je udobna, običajno imajo širše, bolj udobne sedeže in ergonomska krmila. Večina jih ima med 6 in 7 prestav, kar omogoča tudi vožnjo po klancih navzgor. Okvir s svojo obliko omogoča enostavno vstopanje/sestopanje (EE - Easy Entry). Enake karakteristike veljajo tudi za električna mestna kolesa.


Gorska kolesa
Najbolj široka kolesarska družina je družina gorskih koles. Delijo se tako po zgradbi kot po namembnosti. Po zgradbi poznamo gorska kolesa s prednjim vzmetenjem in polno vzmetena gorska kolesa. Po namembnosti se delijo na športna gorska, kolesa za kros (XC), trail kolesa, enduro kolesa in kolesa za spust (DH).




Gorsko kolo s sprednjim vzmetenjem
+ nižja cena
+ nižja teža
+ enostavnejše vzdrževanje
- manj udobja
- slabša vodljivost na zahtevnem terenu
- zadnje kolo na zahtevnem terenu poskakuje in zgublja oprijem
 
Polno vzmeteno gorsko kolo
+ udobno
+ stabilno tudi na zahtevnem terenu
+ zagotavlja stalni oprijem zadnjega kolesa
- višja cena
- višji stroški vzdrževanja
- višja teža
 
Športna gorska kolesa so verjetno najbolj zastopan tip koles. Imajo nekoliko bolj udobno geometrijo kar kolesarju omogoča bolj pokončno vožnjo (podobno kot treking kolesa). Okvirji so v večini primerov iz aluminija, oprema kolesa je od najbolj enostavne do nekoliko bolj zahtevne. Običajno so tovrstna kolesa tudi cenovno najbolj ugodna. Primerna so za začetnike, otroke in tiste, ki si želijo vsestransko uporabno, a cenovno dostopno kolo. Ponudba športnih električnih gorskih koles.



Kolesa za kros (Cross Country – XC) so namenjena zahtevnim rekreativcem in tekmovalcem. Kot že ime pove so ta kolesa v prvi vrsti namenjena ta tekmovanja v gorsko kolesarskem krosu (olimpijska disciplina). Cenejši imajo aluminijaste okvirje, tisti dražji pa imajo okvir zgrajen iz ogljikovih vlaken. Tovrstna kolesa imajo bolj športno geometrijo (težišče kolesarja je nižje in pomaknjeno bolj naprej). Položaj kolesarja je bolj podoben tistemu na cestnem kolesu. V tem segmentu najdemo tako kolesa s zgolj sprednjim vzmetenjem kot tudi polno vzmetena kolesa. Na teh kolesih lahko najdemo tudi najboljšo kolesarsko tehnologijo, kar pa se seveda odraža tudi na ceni.

Trail kolesa so izredno priljubljen in razširjen segment koles. V večini primerov so to polno vzmetena kolesa, najdemo pa tudi nekaj modelov  z zgolj sprednjim vzmetenjem. Na trail kolesih najdemo vzmetenje s 120 pa vse do 150 milimetrov hoda. To so kolesa, s katerimi se lahko odpravimo na večdnevno kolesarjenje po naravi ali pa se čez vikend zapeljemo v kakšen kolesarski park in uživamo na spustih. So torej pravi vsestranski stroji, ki praktično zmorejo vse, če je znanje kolesarja na nivoju in oprema kolesa to dopušča. Lahko so aluminijasta ali pa iz ogljikovih vlaken. Enake karakteristike veljajo tudi za električna trail kolesa.


Enduro kolesa so po zmogljivostih nekakšna nadgradnja trail koles. Običajno imajo od 160-170 milimetrov hoda na vilicah, včasih pa celo 180 milimetrov. Zaradi masivne zgradbe so nekoliko težja in zahtevajo več napora na vzponih. Geometrija in oprema teh koles sta v prvi vrsti prilagojeni spustom. Kolesa imajo daljšo medosno razdaljo, manjše kote vilic (med 65 in 63 stopinjami) in nekoliko povišanim krmilom. Plašči na teh kolesih so širši in bolj grobi, kar izboljšuje oprijem in nudi več zaščite. Imajo močnejše zavore z večjimi diski. Okvirji so lahko alumijasti ali iz ogljikovih vlaken. Cenovno gledano so v povprečju nekoliko dražji od trail koles. Enake karakteristike veljajo tudi za električna enduro kolesa.


Kolesa za spust (Downhill – DH) so tekmovalna in rekreativna kolesa, ki so namenjena zgolj za spuste. So masivna in težka. Vzmetenje je zasnovano tako, da je lahko kos tudi največjim izzivom (skoki, skale) in ima 200 milimetrov hoda. Vilice so dvomostovne, kar še dodatno prispeva k stabilnosti (podobno kot motorji za kros). Okvirji so aluminijasti ali pa iz karbonskih vlaken.
 
STE ŠE VEDNO V DVOMIH? NE VESTE KATERO VELIKOST?

V kolesarskem centru Valy smo vam na voljo usposobljeni svetovalci z bogatimi kolesarskimi izkušnjami. Zagotovo bomo našli kolo, ki bo najbolj ustrezalo vašemu življenjskemu slogu. 
Vabljeni, da nas obiščete!